Å få natten til å gå…

Nattevakter brukes til surfing. Løpesurfing. For å ikke glemme alle godbitene man kommer over, lager vi oss en liten post (post, post) på dette.

Først og fremst er det mange fete sko på gang fra Runningwarehouse.

Klikk for å gå til nettbutikk

Man har New Balance 905: 264 gram. Skoen både Garmish og Tim har satt perser med på SRM. Skoen som revolusjonerte tidene til Garmish kommer nå i enda lettere, enda mere race-orientert utgave. Tilgjengelig for 88 $.

«Wrap your foot in speed.  A two-piece upper eliminates the need for a traditional tongue and provides a performance-oriented fit. Built lower to the ground, the 905 is great for faster paced running. Medial support is well-suited for mild to moderate over-pronators. Training, racing, tempo runs? This shoe is there for you.» -runnigwarehouse.com

  • Hvilken mengdesko skal man gå for i 2010?

Har selv brukt den påståtte lettvekter’n Elexir 4 til mizuno denne sesongen, og jeg syntes den har funka ok. MEN, det føles bra og prøve noe nytt, samtidig som fotproblemene det siste året kaller på mere støtte.

Klikk for å gå til nettbutikk

Så nå er jeg virkelig hypp på å teste denne spennende Mizuno Inspire 6. Vekt: 309 g

«So smooth you won’t believe it’s a moderate support shoe. The Wave Inspire 6 builds off of previous success and takes full advantage of Mizuno’s Wave technology. The shoe dissipates shock and minimizes mild to moderate over-pronation in a seamless manner, which results in an effortless and fantastic ride. A tad lighter than similar shoes, the Wave Inspire 6 just wants to be let out of the box and run to exhaustion.» -Runnnigwarehouse.com-

  • Kalulatorer

Det finnes mange gode kalulatorer på runnersworld og mcmillan, men jeg syntes denne enkle siden til Rune KM tok kaka. Her kan man få de vanlige fart pr distanse, men også skreddersydde GPS-filer man kan laste over på Garminklokker. Disse filene vil da guide deg gjennom f.eks SRM løypa inn til den tiden man selv taster inn. Genialt!

  • MAD
Penne alà Brekke

Til sist et bilde av den deilige Bolegnesen jeg hadde som nattmat.

Den ble freestyle-laga på 20 min hjemme før jeg dro på jobb, og smakte fortreffelig! Oppskrift kommer senere :D. Stikkord: Gulrøtter, løk, svær rød chili.

5 thoughts on “Å få natten til å gå…

  1. Jeg har da testa både Elixir og Inspire 5.
    Inspire 5 minner om en 100% mengdetreningssko men var en av de mest digge mengdetreningssskoa jeg har løpt med.

    Jeg endte med å gi den bort til lillebror som løper av og til. Han elsker skoen men han har aldri eid et par skikkelig sko før.

    Jeg bruker innleggsåler (kjøpes på g sport) som gir meg en del ekstra støtte. Kanskje det er tingen for deg også??

    Kun under race jeg dropper sålene nå, men under Oslo Maraton løp jeg faktisk 42km med slik såle.

    Jeg løper med innleggsåler i Inspire 5 / Elixir skoa.

    Mine “mengdetreningssko” for 2009/2010 sesongen er bankers. Mizuno Elixir og Saucony Tagent serien.

    Skal du ha litt mer demping må jeg si inspire er et kjempevalg. Nesten så jeg og vurderer den nå

  2. Jeg løper med innleggsåler selv i alle sko. Er det footbalance du bruker? Har et par av de, men det blir ikke nok. Jeg hadde seriøse problemer med overbelastning av tåleddet i våres, og kontakta NIMI. Der fikk jeg lagd såler av en ortopedi-ingeiør. kosta over 2000 spenn, men det hjelper :). Går bra nå, men er fullstendig avhengig av sålene.. Må nok ha nye snart også..

    Løper på elixir, og vil nok kjøpe elixir 5 som lettvekts\race-sko da den nye modellen er enda lettere en nr. 4.
    Går for inspire 6 som mengde da! :). Blir moro etter jul .Forerunner og inspire! YES!

  3. Har jo bare testa inspire 5 jeg da, men bra den!
    Liker godt hvordan mizuno sitter på beina mine egentlig.
    Det er jo japansk merke og japanerne er jo litt bredere i forfoten.

    Asics produserer også sko som kun er ment for det japanske markedet som ikke selges noen andre steder i verden.. Sprøtt!

  4. Jeg savner en slik boks på høyre siden med de siste 10 kommentarene så man slipper å sjekke hver eneste post om det er skrevet noe mer! you fix?

Legg igjen en kommentar

