Tempotrening og en drøm..

Tok en liten treningstur i dag. På tide!

Planen for treningen fremover innebærer blant annet å  inkludere tempoøkter med puls på 85-90 % av HRmax. Varigheten bør nok ligge mellom 30 og 50 minutter. Når srm-sesongen kommer i gang er 3srm en aldeles genial måte å få seg en skikkelig tempoøkt på.

Nå er det vinter, mørkt og kaldt og jeg nøyde meg med en kortere tempo i underkant av 5 km + 5 km rolig oppvarming\nedjogg. Farten viste seg å ligge rundt 4:15\km, men gleder meg til GPS-klokke anskaffes så man får de harde fakta 🙂

klikk for å se i bedre oppløsning

Her ser man den deilige pulskuven til polar fra turen. Den er rimelig detaljert og ha mye muligheter. Spennende om Garmin kan hamle opp med dette. Har Espen kommentar til dette?

  • Drøm IGN NYM

New York marathon hadde vært driit fett å få med seg. Det koster 20 000++ å ordne det gjennom reisehaiselskaper. I tillegg kan man melde seg på Lotteri, noe som bare må være kjipt siden man vel kan banne på at kameraten din ikke blir trukket, mens du blir det og visa versa.

MEN, etter litt surfing på nettsiden dems finner jeg denne pirrende tabellen. Garantert å bli med hvis man løper 1\2 mara under 1:23:00. For et mål!! 🙂

  • Runners who meet the following qualifying time standards* in a race whose results can be certified online:
Open (Age 18-39)** Masters (Age 40+)**
Marathon Half-Marathon Marathon Half-Marathon
Men 2:55:00 1:23:00 3:10:00 1:30:00
Women 3:23:00 1:37:00 3:38:00 1:44:00
23 thoughts on “Tempotrening og en drøm..

  1. Hvor løp du?

    Jeg løp hjemmefra og oppover mot Ullevålsseter, men jeg snudde ved starten av stien til Lyn-hytta. Hadde ikke dagen. Ble totalt 10 km.

    1. Løp fra meg og nesten ned til hotell cæsar langs elva. Så fort opp igjen samme rute.
      Du hadde ikke dagen? %\
      Hypp på NEW York??? 1:23?
      Boston som Ringom nevner har 3:10 på maraton som kvaliktid.. Chicago har ingen kvaliktid, førstemann til mølla.

      1. Nei var ikke helt i slag. Litt lenge siden jeg hadde spist. Hadde med pepperkaker da :-), men det hjalp ikke allverden. Mye snø på veien også, så det var tungt. Veldig mange som var ute og løp med staver 😀

        Joda den dagen jeg klarer 1.23 skal jeg vurdere NY. Må man sub 1.23 eller på 1.23-tallet? Isåfall er det jo like under 4 min pr. km som må til. Knalltøft.

  2. Garmin softwaren er ganske ræva, men mange bruker sportstracks. Aldri brukt den selv.

    Men du får jo opp pulsgrafen med soner der også, men ikke med farger tror jeg.

    Når det gjelder NY er jeg faktisk ikke noe særlig gira på å løpe den. Har mer lyst til å løpe Boston eller Chicago.

    Jeg er 4 minutter under kvaliktiden for Bosten, så klarer jeg det neste år kanskje jeg stikker over 2011 🙂

  3. Det er sub 1.23 :).
    Man må ha 3:56 i snitt ja. Og 10 km-passering på 39:20. Shit ass!
    Ifølge mcmillan calc tilsvarer det ca 11:15 på 1 srm og 37:18 på 10 km. 2:55 på maraton. Skal jo gå lett det hvis du følger den progresjonen du har hatt siste 3 år 😉
    Regna med det var snø og dritt opp til sittæ ja. Derfor jeg løp nedover mot byen.. Med på det neste gang?

      1. Er busy en godstund nå fremover. Noe besøk AK har bursdag. Skal så til risør /arenal i helg og så london neste uke. Så er der julebord. Må nok bli fre eller lørdag neste uke.

      2. Ok, du er en opptatt mann 🙂

        Du får ta kontakt nærmere når du kan da.

        Har du fullført campaignen på MW2 forresten?

  4. Ser mer på NY som slik løp alle som aldri har løpt maraton løper for første gang… Frister rett og slett ikke – ivertfall ikke når man ser prisen heller.

    Boston er jo det jeveste maraton å løpe i USA hvis du spør en løper. Der må ALLE løperne kvalifisere seg. Jeg er 4 min unna kvaliktiden så håper den sitter i år 🙂

    Sikkert drit kult å løpe NY, men den er ikke høyest på lista mi 🙂

  5. Ah jeg satt her klar til å bestille Garmin 305 nå, samt å melde meg på Oslo Halvmaraton nå, så er det ikke lønn før i morgen. Skandale!

  6. Ny kort rolig tur søndag. Løp oppover mot Ullevålsseter, men snudde der det begynner å stige ved enden av Sognsvann. Sliter med motivasjonen om dagen! Satser på at FR 305 gjør noe med den saken 🙂

  7. Klokka var helt grei på armen. Ikke så tung som den ser ut. Merket ikke noe til den.

    Hehe jeg henta bilen på Sognsvann stasjon, derfor avviket i avgangs- og ankomststed 😀

    Jeg er klar for storbestilling fra USA. Si fra når du vil bestille, så setter vi oss ned og ser en kveld 🙂

Legg igjen en kommentar

