intervaller på Bislet og blod

Dro på en spontan intervallur på tirsdag. Spennende å sammenlikne farten på intervaller på bane mot farten på mølle.
Gav blod på mandag, og var derfor spent på om jeg ville føle meg svekka. Man gir ca 450 ml blod. Jeg fant ut på jobb tirsdag at hemoglobinverdien(hb) var på bare 13,3 g\dl i etterkant. Dette kan tyde på at jeg ikke har fått i meg nok jern siden forrige gang. Normalt ligger jeg på 14,5, og normalen for menn er 12,5 til 17 g\dl. Som kjent handler både doping ved bruk av EPO og høydetrening om akkurat det samme: Å øke antall røde blodlegemer og dermed øke hb, for å kunne frakte mere oksygen rundt i kroppen.

Kanskje ikke en videre god reklame for blodgivning dette, men det anbefales på det sterkeste. Føles bra å hjelpe. Jeg dropper det riktignok midt i sesongen. Få se åssen hb utvikler seg i tiden fremover. hb=blodprosent.

Klikk bilde for detaljer om km tider på 6 x 1k intervaller

giblod.no

Er litt interessant å sammenlikne med 6x 1k på mølle

Ligger faktisk lavere i puls på bane en på mølle med ca samme km-tider. Selv dagen etter blodgivning. Lovende! 🙂

Legg igjen en kommentar

