Påsketrening

Ble mange Anton Bergs påske-egg i løpet av helgen, men fikk også klemt inn to rimelig gode treningsøkter.

På fredag løp hadde jeg tenkt å ta en rolig 10 km, men som så ofte skjer, får jeg lyst til å gjøre litt mere ut av det underveis. Ble da en Kenyansk progresjonstur, mosjonisten-aktig stigningsløp eller hva man skal kalle det.

4 km rolig jogg, og de siste 5 gradvis kjappere.

3 siste km gikk i ca 4 tempo. garmin link

Andre økt på søndag ble intervaller. Prøvde delvis å sette farten til Fredrikstadløpet, og løp delvis bare litt fortere fordi det er gøy. Garmin splits

3x 1km på 4:03, 4:04, 4:01

1x 2km i 4:11 fart (fredrisktadfart)

2x 1km på 3:30, 3:44

Var rimelig skutt etter den ene på 3:30, men fikk likevel til å løpe neste på 3:44 i slak motbakke etter 90 sek pause.

Fremover er det litt styrketrening i dag, årets første SRM i morgen, og en rolig tur til før halvmaraton på søndag. Gleder meg ! 😀

12 thoughts on “Påsketrening

  1. Høres bra ut 🙂

    Blir spennende å se hvordan det går på søndag. Tipper du subber 1.28 relativt greit.

  2. JA, håper bare kne og bein holder. Er i ferd med å trene vekk min kneskade. Blir ikke verre av løping, men er der såvidt lissom. Du eter ibux enda eller?

  3. Bra intervalløkt det der tim.
    Er det sånn å forstå at vegar ikke skal løpe fredrikstad?

    Er du forresten påmeldt tim, eller skal du etteranmelde deg?

    Tenk når du koser deg ved 17km når du ser meg skadeskutt foran deg gått på en giga sprekk og du loffer lett forbi med gliset rundt kjeften… Kan du riste på hodet å si «Jaja, sånn som skjer når du åpner for hardt……»

  4. Hehe.. Eller kanskje jeg bare skal henge meg på deg fra start :). Hadde vært stas å løpt 10 km på sub 40 tidlig i sesongen.

    Vegar har kneproblemer (løpekne?) og skal hvile mest mulig frem mot London maraton.
    Jeg er påmeldt og betalt! 🙂

  5. Nei spiste ibux i 3-4 dager i forrige uke. Kneet er mye bedre. Ingen smerte ved vanlig gange. Vondt i trapper fortsatt da. Symptomene ved løperkne stemmer ganske godt med det jeg har. Blir nok ikke noen løp på meg nå før London. Kanskje et SRM eller to. Skal trene styrke i slutten av uka, og gjøre et forsøk på å løpe på Sognsvann til helga. Krysser fingrene 🙂

  6. Ja, håper du greier sognsvann uten mye smerte.
    Husk å strekke ut IT båndet etter trening. Søk på «runners knee» på internett så ser du en del øvelser. Eller søk på «it band». Er vanligste belastningsskaden for løpere.

    Er det jeg har kjøpt den «the stick» for 🙂

  7. Skal sjekke det ut. Hvor lenge ville du ventet mellom styrkeøktene om du kun hadde disse øktene og ingenting imellom? Hadde min forrige styrkeøkt på lørdag.

  8. Kneet er ikke så gæærnt, men jeg kjenner det liksom. Trapper gjør faktisk fortsatt litt vondt og det bekymrer meg. Det bekymrer meg også å lese historier om andre som har hatt løperkne på nettet. Noen har det jo i flere år virker det som! Det virker dog ikke som det er så farlig å løpe med det, så lenge smertene ikke blir for store. Får kjøre på med støttebandasje og smertestillende å komme meg gjennom løpet. Utrolig frustrerende.

  9. Mens dere koste dere på SRM sesongåpning kjeda jeg meg igjennom en styrkeøkt på jobb. Kjørte på med full styrke og det gikk forsåvidt greit. Men det som har skjedd er at jeg har flyttet smerten fra forsiden av kneet til lenger opp rett ved feste mellom lår og kne. Hehe. Så nå er det uproblematisk å gå trapper osv, men vondt å bøye kneet mye. Spesielt. Løp også 10 min på mølle og det gikk greit.

  10. «The stick»

    Høres bra ut. Men håper du bryter maraton hvis det viser seg at det blir for ille. Er sef jævlig kjedelig, men ikke verdt å ødelegge hele sesongen for vel? Dessuten kommer det jo flere sjanser. Selv om London er en av de store.. Jeg planlegger herved maraton i 2010: Stockholm, Berlin eller Chicago! 🙂 Eller lofoten maraton :=)

Legg igjen en kommentar

