Fredrikstadløpet 2010 11. april.

Jeg har løpt 4 halvmaraton i min karriere.

2006 i Oslo: 1:37:13

2007 i Oslo: 1:32:35

2008 i Oslo: 1:28:11

2010 i Fredrikstad: 1:2?:??

Hele 2009 ble ødelagt av en skade i foten, men jeg har fått trent rimelig bra siden september. Kunne jeg fortsette fremgangen?

Første kilometeren i slike løp går aldri som planlagt, og slik skal det være. Hadde bestemt meg for 4:10 fart, det ble 3:45! Neste tre km ble 4:01, 4:04, 4:02. Suicidal run? Nei! Kroppen føltes veldig bra, og jeg tenkte mere på å holde igjen en at dette var tungt.

10 km ble passert på 41:00, noe som gav meg muligheten til å regne litt. (noe som er komplett umulig under løpet). 1:22 pluss 4-5 minutter = 1:26\27. Det kunne bli pers!!

Herifra og ut begynte det å bli tyngre, men jeg kan ikke få rost denne løypa nok. Jeg hadde plassert ut dama mi og svigerfamilie fra Sarpsborg på strategiske steder langs den 5 km lange sløyfa. Dermed ble jeg heiet frem, noe som er utrolig virkningsfullt.

Må også rette en takk til Espen «mosjonisten» Ringom som hadde ikledd seg en signalgul trøye for anledningen. Stadige positive tilrop ved vendinger og erkjennelsen om at jeg nærmet meg ryggen hans sakte men sikkert, var til stor hjelp. Han fikk til og med sendt beskjeden «si til Tim at jeg har sprukket» til dama mi :D. Jeg passerte han på rundt 18 km tror jeg. Ringom har løpt på 1:25:25 før i år, og var nok ikke klar for så mye smerte i dag.

Da jeg begynte på siste runde hadde jeg ikke særlig peiling på hva det ville bli, men jeg viste det ble pers. La inn en langspurt på de siste 3 km (11:47) og kom i mål på 1:26:16. Garmin-link

2 minutters pers. 5,4, og 2 minutter har jeg forbedret meg med på 4 halvmara. Hva blir det neste gang? Naturlige er kanskje 1 minutt, men jeg har lyst på sub 1:24. Da er det sagt :).

Avslutter med et bilde av 3 gode hjelpere og jeg. RuneKM (står bak verdens mest avanserte og beste løpekalkulator). Han satte pers med 1:28.  Ringom med gultrøya. Dama mi Anne Kjersti med CC-posen (som fungerte som udmerket psykologisk og logistikkmessig støtteapparat.) :D.

5 thoughts on “Fredrikstadløpet 2010 11. april.

  1. Der skulle jeg vært! Høres ut som et bra løp. Jeg har vært og trent styrke i dag, og det føles bedre og bedre for hver dag. På torsdag blir det intervaller i Grefsenkollen. Har du mulighet til å være med på kveldstid?

  2. Grattis med pers Tim!!
    Kom snikenede på slutten i år også – men du er for treig med å oppdatere bloggen din! skandaløst så mange dager etter 😉

    Var moro! Går for 3 rundern i dag. Ses hvis du får deg blog.

  3. Grefsenkollen utgikk i går, men det ble alikevel løping. Rolig jogg opp til Sognsvann og èn rolig runde i 05:00-05:30 tempo, så en litt raskere runde i 04:20-04:30 tempo. Tilsammen 9,2 km. Konge å løpe igjen!

Legg igjen en kommentar

