4×400 og 4x 1000m

Løp over-nevnte med Vegar på den møllspiste banen på sognsvann i dag: connect.garmin.com.

Selve økten ble litt ymse, da jeg var litt sliten etter en litt for hard langtur på søndag. Er uansett veldig positivt å kunne løpe såpass langt uten å kjenne noe videre skader. Nå har jeg fått «the stick» også 😀

Tempo på 1000 meterne ble: 3:44, 3:50, 3:45 og 3:35

Tempo på 400 meterne ble: 1:15, 1:16, 1: 23, 1:09

Siste runden på 1:09 var i tilnærmet full fart. Gøy å få prøvd seg litt på høyt tempo. Det er noe rundt 21 km\t, eller ca det tempo den nåværende 1\2 maraton-rekorden er på. Jeg og Vegar snakka litt om dette. Vi føler oss jo i rimelig bra form. Vi hadde holdt i 400 meter av 21 098 meter på halvmara-rekorden. De er bare helt forbanna latterlig gode de beste gutta!

Blir 1 runder på srm på onsdag. Deretter rolig økt tors eller fredag. Sentrumsløpet er jeg kun interessert i å få til sub 40 :). Sier vi…

Neste gang blir det: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=595491

8 thoughts on “4×400 og 4x 1000m

  1. God økt. Gode 400metere.
    Bruker du bana eller løper du etter klokka(GPS)?

    Vi løper etter klokka vi. Har alltid gjort det men så det stemte veldig bra idag. Har på slik autopause på 1000m og 400m.

  2. Vi løper etter banen. Blir litt lengre en 400 meter på klokka tror jeg.. 5-10 meter eller noe. Mulig det er sognsvannbanen som er litt fucka.

  3. sterkt dette, å avslutte med en runde på 69 er friskt. Du hadde nok holdt den farta litt lenger om du hadde startet i det tempoet, i stedet for å avslutte.

    Bare å time 1000-meterne litt bedre nå, så snakker vi en maksøkt.

  4. Legg til 2-3 sekunder på de tidene der, og du har mine tider 🙂

    Virker ikke som avbrekket på 2,5 uker har hatt noen særlig negativ virkning på kondisen. Merker dog at beina ble litt fortere tunge i går og er ganske stive i dag. Men deilig å være tilbake HELT smertefri 😀

  5. Workingcalsshero: Siste runda på 69 sek var hovedsaklig et forsøk på å skremme Espen Ringom ;). Ble inponert over hans 70 runder, så måtte se om jeg greide det om jeg pressa på skikkelig. En mere normal økt vil nok være å løpe på 75 sek tenker jeg.

    Når du sier å «time» 1000 meterne, hva tenker du på? Gjevnere? Eller raskere, langsomere?

    Alle gleder seg over at Vegar er tilbake. JIPPI!!!!!

  6. jeg tenkte jevnere, ja. du er tydeligvis sterkere enn det tempoet du kjører de første dragene i, når man ser på den siste 1000-meteren. Å senke farta med 15 sekunder er ganske mye.

    hehe, skjønner at det er en duell som foregår der. Ble vel litt ekstra pressing også ettersom begge skulle kjøre samme økt samme dag, bare forskjellige steder 😀

Legg igjen en kommentar

