Sentrumsløpet 2010

Avslutta en hektisk kveldsvakt på jobben på fredag med å gå på trynet så det sang da jeg skulle løpe til bilen (50 meters sprint). Vill hjem til hjemmelaga pizza, men endte opp med blødende skrubbsår på knær og hender. Neste morgen kjentes knærne vonde, hadde sovet elendig, skulle på jobb kl 07:00.  Skal jeg droppe hele greia?

Flott bilde tatt av blog-kjendis Espen "mosjonisten" Ringom.

http://connect.garmin.com/splits/31071678

Vel, kort fortalt: Etter 15 min oppvarming kjente jeg ikke skadene i det hele tatt, og alt gikk som smurt. Stilte meg inn i kaoset langt fremme i pulje 2. Likevel gjorde jeg ikke annet enn å ta igjen løpere. Dårlig organisering.

Uansett, hopper til kilometer 7 til 9. 10:57 på 3 km. Ny pers på 3 km.

I Mål: 38:44!

Fantastisk dag og veldig fornøyd. Pers med 1. min og 40 sek. Ifølge mcmillan calc er dette et 1\2 mara på 1:26:11, dermed min beste prestasjon til nå. Nøkkelen følte jeg selv lå i at jeg var disiplinert nok til å presse på i de lettere partiene, og samtidig ikke bli stiv i de tyngre partiene.

Traff både Bengt og www.mosjonisten.com rett etter målgang. De hadde dessverre blitt utpsyka av løypeprofilen, men Espen satte pers og løp sub 40 med 87 % snittpuls likevell. Sier det igjen: Den mannen er farlig!! Jeg hadde i overkant av 90 % i snittpuls. Blir moro på srm til onsdag. Både Espen og jeg skal satse pers på 1 runder`n og satse max hat siste km. Her skal det etes syre!!

Erik, som løp på solide 43:20. Tidlig på sesongen for han. Meg og Bengt som jeg har en vane å bli avbildet med for tiden 🙂

Sesongens 10 km mål er brutt på 1. forsøk. Kanskje skal man stille seg høyere mål? Jeg sier 5 % forbedring til neste store 10 km.Hytteplan: sub 37!  Fornebuløpet: Mål: sub 38!

Da ere bare å sette i gang med 3:30 1 km intervaller!

5 thoughts on “Sentrumsløpet 2010

  1. Nei, skal gi et forsøk på Hytteplan mila, men før det skal jeg drite i tid på 10km og bare cruise og kose meg!
    Tror jeg stiller på Fornebuløpet. Var jo midt i uka. Det gikk jo på stier så der blir det garantert ikke noe pers. Men kan jo bli morsomt uansett.

    Når skal du kjøre neste intervall økt?

  2. Fornebuløpet går for det meste på asfalt tror jeg. Men noe sti. Mener den er rimelig flat. Sikkert flatere en sentrumsløpet i alle fall ;).
    Tror jeg kjører intervaller på mølle i dag formiddag. 4 x 5 min.

    Jobber nattevakter fremover, så blir nok ikke noe på bane da. Og skal til Kreta på torsdag. Blir moro å logge et par mil i syden :D.

  3. 38:44!

    Mål om sub 37!

    Gratulerer. Du er sakte men sikkert på vei inn i eliten jo! Her må det trenes skal man ha noen sjans til å henge på.

    Jeg blir med på fornebuløpet! Er ikke langt fra jobben.

  4. Kan jeg aldri tenke meg. Det jeg har sett av Fornebu er hvert fall paddeflatt. Håper på rask løype. Grus og greier 😀

Legg igjen en kommentar

