4×4 på bane 12. mai

Hvis man går inn på Vegars Logg, ser man at han har blitt veldig opphengt i å kjøre 4×4 økter på bane i det siste. Hva dette skyldes skal vi ikke spekulere i 😀

4×4 er bejublet og utskjelt, men felles for de fleste debatter, er at treningsforskerne elsker det (Jan Hoff, Ulrik, Jan Helgerud) mens mange erfarne utøvere som Ingrid Kristiansen og trenere som Johan Kaggestad og Atle Kvålsvoll mener dette fokus kan ødelegge folk 🙂

Vegar har tydeligvis bestemt seg for å digge det, og han har vist sterke tider på 4 mins intervaller på sogsvannbanen.

Jeg har latt meg imponere over øktene hans, og kjørte samme opplegg i dag. I frykt for å bli banka på farten, gikk jeg ut i ALTFOR hardt tempo, og kvaliteten på økten sank og sank. Ble uansett god treningseffekt, da jeg lå på 92-93% stort sett hele tiden 😛

Økten kan studeres her

Farten på dragene i min\km ble:

3:24

3:29

3:35

3:41

Snittpuls på alle dragene var 170(89%), maxpuls var 178(94%). 2 min pause

Etter økten tok jeg meg en kosetur rundt sogsvann og møtte blant annet på en slik hund

Shiba som vi tenker å kjøpe. Søt hund ass!

 Sees på fornebu!

8 thoughts on “4×4 på bane 12. mai

  1. Skal du kjøpe hund? 🙂 Kult.

    Sterke tider det der. 4×4 er konge. Jeg har fått skikkelig sansen for de.

  2. Slik blir oppladningen min frem til fornebu.
    Blir ikke så mye mengde som tiltenkt så tror jeg kan gjøre rekord forsøk og håper på pers!!

    Fredag: Løpe til/fra jobb 13km.
    Lørdag: 10km i litt høyere tempo enn dassetempo (bruttern skal løpe 10km på tid) og sikkert noen km til så blir det 15-20 eller no
    Søndag: Vurderes fri
    Mandag: Intervaller Stampesletta Lillehammer 12×400 m/60 sek jogg. Tipper jeg legger meg på 3:50 tempo.
    Tirsdag: Fri
    Onsdag: Raceday Forenbu

  3. Høres bra ut! Lykke til big brother vinneren! 🙂

    Jeg vurderer 5 km på fornebu. Var visst ikke helt flatt der ifølge arrangøren. Men det er jo veldig subjektivt hva som er flatt 😉

Legg igjen en kommentar

