Nye perser på srm!

Både jeg og Vegar hadde forhåpninger om gode løp på srm i går.

Vegar nøt kanskje godt av en slags underdog-posisjon pga litt laber innsats på fornebuløpet, og smalt til med fantastiske 37:52 på 3 srm!. Jeg stod å kikka litt på Kristina Bus Holt som kom i mål på 36\37 minutter på 3 runder`n (så ikke spesielt svett ut), da jeg kort tid etter ser Vegar sprinte mot mål med 37 tallet på klokka! Fikk nesten lyst til å løpe bort i en fotballaktig maner å klynge, men var ikke full nok til det, så ble med solide klapp på skuldra og normale gratulasjoner :). Moro at han fikk det skikkelig til, etter solid treningsinnsats over lang tid nå. Skal jammen slite hardt for å slå den tiden!

Selv åpna jeg første km på 3:19 (iflg. srm-siden). Klokka sa 3:24. Pulsen føk opp i 93-94% og jeg ble etterhvert tatt igjen av en del løpere. Lå egentlig å hata mye av veien (noe som er vanskelig å unngå på 1 srm), men da det dro seg mot innspurt, kom det en liten jyppling opp på siden, og  jeg fikk dermed et fortjent spark i ræva :). Siste 258 meterne gikk i 3:17-tempo, og jeg greide heldigvis å slå gutten som prøvde seg :). Stor takk til han, da det også førte meg inn på 11:45 og ny pers!

Neste gang er det «the Nike race» som jeg er usikker på om jeg skal være med på. Tror jeg satser på det :).

Garmin link 1 srm på 11:45.

8 thoughts on “Nye perser på srm!

  1. Vegar imponerer ! 42.30 på fornebu også kline til med sub 38 på srm som er hardere enn 10km spør du meg.. HELT RÅTT!

    Credz til deg også selvsagt med syk bra tid. Persen min på åpningskilometer på srm tror jeg er 3:34 eller no. 3:24 er vilt! Rart du fikk så stort avvik fra SRM tiden og Klokka siden srm 1 km boxen står ganske nøyaktig på 1km når klokka biiper også.

    Bra jobba! 4×4 funker bra for dere ser det ut som…
    Endelig er jeg tilbake igjen i morgen med rolig tur/retur jogg.

    Bare få dette maraton over nå så kan jeg starte med litt mengde! SKal jobbe max mot Stockholm Halvmara to uker før oslo slik at du skal få en tid å bryne deg på. 1:25:25 blir for easy for deg nå.

  2. Hehe ja det er rart hvor stor forskjell det ble med bare en uke i mellom. Men skulle ønske jeg klarte å prestere sånn andre steder enn Sognsvann.

    Er Stockholm halv flat? Perseløype?

    Jeg vil løpe minst ett halvmara før Oslo, men jeg vet ikke hvilket. Nordmarka går ut på nettsiden sin og sier at det aboslutt ikke er noen perseløype, så den utgår tror jeg.

    Espen, har du noen tips om noen raske halvmara før Oslo?

  3. Eneste skikkelig raske før Oslo ble da avlyst – så her blir det tur til Stockholm istedenfor.

    Jeg er påmeldt og drar uansett, men det er snakk om at noen på jobb skal være med også. Bengt / Jensen kanskje og kanskje Helge. Han skal isåfall bare drikke. Bengt /Jensen er de to som ikke kom seg til start sist.

    Jeg satt min 2009 pers i Stockholm (1:32:29)og den er nok lettere enn både Gøteborgsvarvet og andre løyper. Men ikke så lett som Fredrikstad. Jeg vil kanskje si den er omtrent som oslo? Men sinnsykt mye mer liv!

    Du/dere kan bare kaste dere med oss. Vi bor på Rica midt i byen som sist. Har billig enkelt og dobbelrom der.

    Stockholm blir mitt neste «perse» forsøk på halvmara i 2010.

    Obs! Hvis ingen av de på jobb skal være med bor jeg antaglig hos bruttern hvis jeg ender opp med å dra alene. Men tror det er interesse for å være med.

  4. Hmmm mulig jeg kaster meg med der. Det er ikke noe stress med at det blir fulltegnet osv, det er mulig å ta en relativt kort avgjørelse på det?

  5. Nei, kort avgjørelse er nok ikke noe lurt.
    Er 6000 påmeldt nå… Men du kan nok drøye den en måned eller to enda vil jeg tro – men tror det BLIR fult liksom.

    Er den løypa jeg skal løpe fort i ivertfall 11 sep er det forresten.

  6. Ja ser nå at taket er på 12 500. Utrolig økning i antall påmeldte der de siste årene. Stengte to uker før start i fjor. Må gamble litt her, da jeg egentlig har planer om fotballtur et par helger før dette, men skulle jeg ikke få tak i billetter til det, tror jeg det blir Stockholm på meg, hvis det er plasser igjen da rundt 6. august. Er du med eller Tim?

Legg igjen en kommentar

