Det 267. Sogsvann Rundt Medsols

Den siste tiden har jeg fått en del tyn for min relativt beskjedene treningsmengde. Uttalelser fra kondisforumet som «timknut trener jo latterlig lite» og mitt eget sitat fra i går: «har prøvd en 20+ km økt en gang i år, ble skada i 3 uker» er betegnende.

Derfor var planen i dag å ikke lade opp å forsøke rekord på srm som jeg og Vegar vanligvis gjør, men heller ta srm som trening :). Vi planla 2 runder oppvarming etterfulgt av 2 offisielle runder i halvmara-tempo :). Dessverre har Vegar pådratt seg noen underlige smerter i mageregionen, og kunne knapt løpe. Han beskriver det som leverhogg-aktige smerter. Av denne grunn, ble det kun en runde oppvarming. Denne runden ble jogget ikledd disse skoene fra Nike, lånt ut fra Nike-stand ved starten.

lunaracer 2

Skoa veier vel knapt 180 gram, og har utrulig mye demping til å være så lette. Føltes nærmest som å løpe med fjærer under bena. Mine innleggssåler fra NIMI ble dog litt for store, så ingen luna racer 2 på meg :(. Ellers ville jeg garantert ha kjøpt!

Takk til mosjonisten.com for utlån av bilde. Her ser vi Nike-mannen som låner ut sko før løpet til testing. Man får også en bong med 20 % rabbatt på løplabbet.

Vegar løp 1 runde på…. 20:40! «Dagens trening: 1 runde srm på ca 20 min, vekselvis gåing og jogging» 😀 Vi regner med ha ha han tilbake innen kort tid. Skal bli moro å kjøre lagtempo på en 3 runder snart :). Selv løp jeg 2 runder: 1. runde på 12:32. Dette gikk overraskende lett, og dermed kjørte jeg litt på og fikk en andrerunde på 12:13 og totaltid 24:45! Moro å komme under 25 min på 2 srm.

På vei mot mål løp jeg forresten forbi Øystein «pølsa» Pettersen og Jørgen Aukland som løp 1 srm på 10:07 og 9:59! Sub 10 på 1 srm ass! Det ultimate livstidsmålet!

Hang med til sist på en liten nedjogg med www.mosjonisten.com mot svartkulp. Ble dermed 13 km tilsammen. Bare oppvarming for noen, nærmest langtur å regne for meg 🙂

10 thoughts on “Det 267. Sogsvann Rundt Medsols

  1. Vi har hatt møte i KOMFORTSONA IL i dag og det ser ut som neste ONSDAG så gjør Bengt og Ringom comeback på SRM med rekordforsøk!

    Skal til og med DROPPE 13km med intervaller FØR start, og HA FRI på tirsdagen!! Og kortintervall økt på mandag for å storspisse formen mot onsdagen.

    Håper på ny pers! Kanskje du kan være hare?
    Skal starte å psyke meg opp til dette allerede nå.
    Har jeg en god grunn til å ta det rolig mandag, tirsdag, onsdag igjen. Fraakt!

  2. Hehe.. Glimrende! Begynte å glede meg til rapport nå :).

    Når det gjelder harejobben, skal jeg selv pakke og forerede ferie, så blir ikke srm på en stund :).
    Men jeg har en kar i ms&n-stallen som kanskje kan hjelpe. Så lenge ha blir kvitt magesmerter. Stabil på sub 12 tallet :).

    Sub 25 har jeg hatt lyst til lenge. Utifra 5 km tiden fra fornebu har jeg hatt trua. Lykke til med sub 12!!

  3. Jeg hadde sansen for skoa jeg og. Tror det blir et par på meg. Utrolig bra demping til tross for den lave vekten, fin sko for lengre løp som halvmara og mara. Da jeg tok på NB 904 etterpå føltes det ut som jeg gikk barbeint omtrent.

    Jeg hviler i dag og i morgen, og satser på å løpe igjen på lørdag uten smerter. Begynner å bli frustrerende nå.

    1. Og du mente at luna racer var som å løpe barbeint? Jeg har vist 15 % på runningwarehouse sa Ringom. Har du tenkt på bestilling?
      Ta lunaracer du, så tar jeg fastwitch. Ser ikke så teit ut da.

  4. Nei mente at NB var som å løpe barbeint pga manglende demping i forhold.

    Ja skal ha et par av de, samt et par fastwitch til. Tenkte også å kjøpe 2 shortser.

  5. Kommer nye fastswitch i Februar 2011.
    Fastswitch4 kommer dessverre ikke med color update før fastwitch5 kommer. Har sjekka ut med saucony!

    Synes det er alfor mye deming i de lunarskoene jeg ass..
    Er jo som å løpe på en sky, tror jeg skal tryne hele tiden for jeg har ikke bakkekontakt.

    Kasta mine i søpla jeg 🙂

  6. Hvilke sko ville du kjøpt istedenfor Lunar?

    Jeg har sett at flere elite-løpere bruker den oransje Puma Complete Roadracer. Har du vært borti den eller lignende? Var visst veldig myk, nesten som en tøffel i følge test i Kondis.

Legg igjen en kommentar

