4x800m + 4x400m

Intervalløkt på NIH sin bane. Ganske varmt der oppe, og økta ble litt prega av leverhogg og en hel skokk med unger som fløy rundt i banen :). Prata litt med de i en pause, og de vurderte den 1. 800 meter`n på 2:32 til «oj, det var fort!» :D. Fornøyd med det, men boren til han ene hadde vist løpt 800m på 2:20, så han var ikke videre imponert.. Hehe..

  • Tidene på 4×800 p:2:30 ble:

2:32 (3:10\km) (dette var altfor hardt, og ødela egentlig de andre draga litt),

2:42(3:23min\km),

2:44 (3:25)

2:48 (3:30)

  • 4x400m p:400 meter: 1:23(3:28min\km), 1:19(3:18), 1:20(3:19), 1:14 (3:05)

Dette er reelle tider, og ikke relative som man får når man bruker intervallfunk på 305’en. 305 viser 3:01-fart på første 800 meter`n, da den talte 2 runder som 840 meter på 2:32.

Stats: http://connect.garmin.com/splits/37658832

400 meterne ble tatt roligere, og var mere komfortsone :D. Prøvde å få flyt i løpingen og steget. Siste runde på 74 sek føltes veldig bra. Tror jeg skal opp å prøve å perse på 400 meter en gang. Med Vegar? Ringom? Min pers er 69 sek tror jeg :).

Fredag er det skagerrakmila i Arendal. Veldig kuppert løype, men jeg har mål: sub 40.  Blir uansett en bra tempoøkt, og kult å løpe forbi hagen til mamma på løypas høyeste punkt.

Tim

5 thoughts on “4x800m + 4x400m

  1. Med.

    Tar du intervall 2 dager på rad eller? Tenkte meg en eller annen form for intervall i morgen. Mye lettere å motivere seg når man løper sammen med noen.

  2. lol ass!
    Gruser første draget for at du skal være show off til en gjeng med småunger?? =)

    Men nei, noe rekordforsøk på 400m høres galskap ut.
    Langt utenfor komfortsona.

    Men jeg vet GAUTE blir med. Han er faktisk rask på korte distanser. Dere løper – jeg filmer!

    YOUTUBE NESTE!

    1. Den er grei. Har jo ikke fått somla oss til en fellesøkt enda. ms&n og komfortsona IL 🙂
      LagNM på NIH-banen? Stafett på 400 kanskje? hehe.. Og et stort felt på 3000 meter? 🙂

      De guttene kom på et av de siste draga og spurte hva det forteste jeg løp 2 runder på var :). Jeg kunne sagt jeg løp 840 meter på 2:32 som garminen sa. Er dette riktig? Er ganske stor feilmargin i poitiv retning hvis man trykker selv…

Legg igjen en kommentar

