Skadet…

Hvis noen lurer på hvorfor det er lenge siden forrige post, er grunnen at jeg er skadet for tiden. Det har satt seg en smerte høyt oppe på siden av låret. Idrettslege mente det var en overbelastet gluteus medius muskel, fysioterapeuten legen henviste til mente det varbetennelse i slimpose??? (bursitt).

Kjedelig ass! Hverken hvile eller aktivitet, streching eller ikke streching gjør det bedre. Blir egentlig bare gradvis verre. Dette har vart i 6-7 uker og jeg har løpt bare 70 km i løpet av den perioden tenker jeg.

Skal til spesialist i fysikalsk medisin og rehabilitering aka. min fastlege til onsdag. Håper han kan ordne biffen.

Snakes!

6 thoughts on “Skadet…

  1. Æsj så kjipt! Jeg tror det var dette som var årsaken til at jeg ikke fikk løpt Berlin marathon i fjor. Det gjorde vondt med en gang jeg begynte å løpe. Etterhvert ga jeg opp og løp nesten ikke fra august til desember – bare med sporadiske forsøk. Så begynte jeg igjen så smått uten noe som helst smerte rett etter jul.

    Gikk aldri til noen spesialist da – håper han kan hjelpe deg!

    Janicke

  2. Er vist en hel del som sliter med dette har jeg lest ja… Er usikkert om det er denne bursa eller bare muskellært da. Frustrerende at det ikke blir bedre av å IKKE løpe. Men må jo gi seg en gang.. Har samme smerte i skulder også. Merkelig.

    Denne spesialisten er fastlege i Ski faktisk. Da vinci klinikken. Spennende å se hva res blir. Kan gi rapport. Kjekt å ha fastlege som er spesialist 🙂

    Lykke til med CT-res! Føler med deg. Lite moro å ha slikt over seg. Bra du setter positive mål!

    Tim

  3. «Skal til spesialist i fysikalsk medisin og rehabilitering aka. min fastlege til onsdag. Håper han kan ordne biffen.»

    Hei, hvordan står det til, er biffen ordnet??

    1. Denne skaden er rar, og legen har slitt med å finne noe årsak. Er nok ikke irritert nok til at han kan diagnostisere med ultralyd som han er ekspert med… Han har konkludert med at det mest sannsynlig er rifter i muskelaturen. Har lest forskning på at dette også er den mest dokumenterte årsak til smerter i dette området. Er lite å gjøre med, men jeg løper turer på <10 km uten særlig problemer… Håper en vinter med ski og mindre løping gjør meg klar for våren. Sees OLE!

Legg igjen en kommentar

